1. Declară noua locuință
DE CE ACTE AI NEVOIE PENTRU A DECLARA NOUA TA LOCUINȚĂ?
Dacă ți-ai cumpărat o locuință în Cluj-Napoca, e necesară luarea în evidență a clădirii la Primăria Cluj-Napoca, respectiv Direcția de Impozite și Taxe locale. Pentru că urmăm direcția digitală și ne dorim să îți eficientizezi timpul, toată procedura o poți realiza online, accesând următorul link.
- Declarația fiscală (formularul tipizat)
- Actul de dobândire:
- Transfer de proprietate.
- Contract de vânzare-cumpărare;
- Contract de schimb;
- Certificat de moştenitor;
- Act de donaţie;
- Act de partaj;
- Contracte de fiducie;
- Contract de dare în plată;
- Dispoziţie de retrocedare;
- Act de adjudecare;
- Hotărâre judecătorească;
- Contract de leasing financiar + proces verbal de predare/primire a bunului
- Clădiri nou construite
- Autorizaţie de construire +proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor SAU proces-verbal de recepţie privind stadiul lucrărilor;
- Declaraţie notarială (pentru cele construite fără autorizaţie)
- Clădiri proprietate publică/privată a statului/UAT concesionate, închiriate, date în administrare ori folosinţă
- Contract de concesiune;
- Contract de închiriere;
- Contract de comodat;
- Hotărârea consiliului local/judeţean privind darea în administrare sau folosinţă + protocol/proces verbal de predare-primire
- Transfer de proprietate.
- Schița construcției (case) /memoriu tehnic (case noi): pe toate nivelurile, cu dimensiunile exterioare.
- Certificatul de performanță energetică: pentru clădiri cu contract V/C sau PV recepție.
- Actul de identitate pentru coproprietari/ împuternicit.
- Împuternicirea, dacă este cazul (în original).